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투고안내

제정일: 2011. 6. 30

J. of Advanced Spinal Surgery (이하 본 ‘학회지’ 라함)는 대한척추신기술학회(Korean Society for Advancement of Spine Surgery)(이하 ‘학회’ 라함)의 공식 학회지로 매년 2회(6월, 12월) 발행한다

1. 논문 제출 자격
본 학회와 관련된 논문은 회원뿐 아니라 비회원도 투고할 수 있다.
2. 원고의 성격과 종류
본 학회지는 척추질환 의학적 진단 및 치료의 신기술에 관한 임상 및 기초 과학의 분야를 다룬다. 투고된 원고는 척추 질환의 의학적 진단과 치료에 공헌할 수 있는 독창성 있는 원고이어야 한다. 원고의 종료는 원저, 증례, 증례보고, 편집인의 글, 편집인에게 보내는 글과 답 등으로 한다. 본 투고규정에 언급되지 않은 세부사항은 통일 양식 즉, “Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals: Writing and Editing for Biomedical Publication (2008, http://www.icmje.org/ icmje.pdf)” 의 규정을 준용한다.
3. 사용언어
원고는 한글 또는 영어로 작성한다. 의학용어는 2009년 대한 의사협회 발간 의학용어집(제5판)에 준하며, 국문번역은 대한정형외과학회 및 대한신경외과학회에 ¼ 발행한 용어집과 척추외과 교과 ¼ 의 용어를 사용하여야 한다. 국문 원고의 경우 적절한 번역어가 없는 의학용어, 고유명사, 약품명, 단위 등은 원어를 그대로 사용한다. 번역어가 있으나 의미전달이 명확하지 않은 경우에는 그 용어가 최초로 사용될 때 번역어 다음에 소괄호 속에 원어로 표기하고, 그 이후로는 번역어만 사용한다. 영문약어는 최소Ȭ하며 최소 사용 시 원어를 풀어 ¼ 표기한 다음 괄호 안에 약어를 쓰며, 이후에는 약어만 사용한다.
4. 원고의 제출
1) 원고의 접수
  • 모든 원고의 접수는 웹하드(http://www.webhard.co.kr)에 접속하며 ID: jass2011 , PW: spine 으로 로그인하여 “대한척추신기술연구학회 논문” 폴더에 논문원고 및 사진을 upload 시키고 E-mail: JASSeditorialoffice@gmail.com을 통하여 논문 파일 제출 사실을 알린다. 이후 심사는 이를 통해 진행된다.
  • 투고 원문의 원문 파일은 반드시 MS-word나 한글, 또는 PDF로만 접수하여야 한다.
2) 저자점검사항 및 저작권 이양
  • 원고 접수 시 반드시 저자점검사항을 확인하고 저작권 이양에 동의하여야 한다.
  • 심사과정을 거쳐 편집위원회의 논문게재승인이 나면 게재 예정 논문 최종 파일을 접수하여야 한다.
3) 중복 게재에 대한 원칙
이전에 다른 학술지에 게재되었거나, 게재를 준비중인 원고는 본 학회지에 게재될 수 없다. 본 학회지에 제출된 원고와 동일 또는 유사한 원고를 타 학회지에 게재할 수 없다. 중복출판(Re-dundant or Duplicate publication)은 통일 양식에 ¼ 규정한 요건을 갖춘 이차 출판(Secondary publication)의 경우에만 가능하다.
4) 연구윤리규정
  • 논문의 저자는 연구의 기획, 수행, 자료의 수집과 분석, 정리 등에 직접 참여하고, 투고 원고를 읽고 동의하여야 한다.
  • 저자들은 제출된 원고와 관련된 이해관계(Conflict of interest)나 경제적 지원여부(Financial support)를 밝혀야 하며, 그 내용은 논문의 게재 여부에 영향을 주지 않는다.
  • 제출되는 원고 중 인간을 대상으로 하는 모든 연구는 당해 기관의 연구윤리 심의위원회(Institutional review board)의 승인 여부를 기술하여야 한다. 제출되는 원고 중 동물 실험을 포함하는 연구는 동물 이용에 관한 위원회(Animal utilization committee)나 상응하는 위원회의 승인 여부를 기술하여야 한다. 편집위원회는 필요시 환자동의¼ 및 해당 윤리위원회 승인¼의 제출을 요구할 수 있다.
  • 본 투고요령에 기술되지 않은 연구윤리규정에 대해 ¼는 학회지의 연구 윤리 규정, 대한 의학 학회지 편집인 협의회의 ‘의학원고 출판윤리 가이드라인(www.kamje.or.kr/pubishing_ethics.html)’, 국제 의학편집인협회의 윤리규정(World Association of Medical Editor; http://www.wame.org/ ethics-resources), 및 출판윤리위원회(Committee of Publication Ethics; http://www. Publication ethics.org.uk/guidelines)의 규정 등이 준용될 수 있다.
5) 저자(Authorship)
  • 논문 저자로 원고에 나¿¬한 사람은 저자로 ¼ 자격이 있어야 한다. 각 저자는 연구 내용에 대하여 공적(公的) 책임을 질 수 있을 만Ŭ 연구에 충분히 참여한 사람이어야 한다.
  • 저자 자격은 1) 연구의 기본 개념 설정과 연구의 설계, 자료의 분석과 해석에 공헌, 2) 초고(草稿)를 작성하거나 지적(知的) 내용의 중요 부분을 변경 또는 개선하는 데 상당한 공헌, 3) 최종 원고의 내용에 동의 등이 있는 경우에만 있다. 이상 1), 2), 3)의 조건을 모두 충족하여야 한다. 저자 순¼는 공동저자 사이에¼ 합의한 결정에 따라야 한다.
5. 원고의 전문가 심사(Peer review)
제출된 모든 원고의 심사 과정은 비공개로 진행된다. 투고된 모든 원고는 게재 적합성에 대하여 3인(심사위원 1인, 편집위원 2인) 이상의 해당분야 전문가에게 심사(Peer review)를 요청하고, 그 결과에 근거하여 원고 채택여부를 결정한다. 편집인에게 보내는 글은 편집인이 심의하여 채택여부를 결정한다. 편집인의 게재, 게재불가 또는 원고의 수정 등이 결정이 내려지면 교신저자(Corresponding author)에게 통지된다. 최종 수정된 원고가 본 학회지의 출판 양식과 기준에 완전히 부합하면 게재가 결정되고 발행 시기가 예정된다. 게재불가 판정을 받은 원고는 다시 심의하지 않는다.
6. 원저 논문의 형식과 작성요령
저자는 다음의 점검사항을 확인하고 저자점검 사항을 확인한 후 제출하여야 하며 투고규정에 맞지 않는 논문은 투고규정의 적합성 여부만을 검토하여 반송할 수 있다. 이 경우 논문은 접수되지 아니한 것과 동일하다. 저자점검사항 양식은 학회 webhard 양식함에 ¼ download 받아 작성하며 논문 제출시 함께 제출한다.
1) 일반적 사항
  • 원고는 다음과 같은 순¼로 한다. 표지, 내표지(제목만 포함), 초록, ¼론, 대상 및 방법, 결과, 고찰, 결론(요약), 감사의 글(Acknowledgments), 참고문헌, 표(Table), 사진설명, 사진의 순으로 한다.
  • 원고는 A4(21×29.7 cm)용지에 행간 1행의 여백(Double-spaced), 좌단 및 상하에 3 cm의 여백을 두며 장당 100¿¬, 30줄 이하로 제한하고 글자크기는 10으로 제한하며 학회에 ¼ 제공한 Master file을 참고하여 작성할 수도 있다. 원고 매수는 초록부터 참고문헌까지 원저 10매, 증례 보고는 5매 이내로 하며 쪽 번호의 기재는 초록부터 사진 설명(Legend)까지 한다. 원고의 성격상 원격 추시가 필요하다고 인정될 경우 그 기간은 최소한 2년으로 한다.
  • 표지 이후의 원고 안에는 저자의 성명이나 소속을 기록하지 않는다.
  • 도량형은 Meter법으로 표시하며 단위는 국제 표준단위(SI단위)를 사용함을 권장한다.
  • 영문약어는 최소Ȭ하며 이를 사용할 시에는 최초에 풀어 쓴 후 괄호 안에 약어를 기입한다.
2) 표지
  • 표지에는 다음의 사항을 순¼대로 기록한다. 논문의 제목(한글), 전 저자의 성명 및 소속(한글), 논문의 제목(영문), 전 저자의 성명 및 소속(영문), 약칭 제목(한글 원고는 한글로, 영문 원고는 영문으로 작성), 교신저자에 대한 사항
  • 제목은 간결하고 정확하게 표현하고 사용 언어는 가능한 한 우리말을 사용한다. ‘임상적 고찰’, ‘~에 관한 연구’ 등의 모호한 표현은 가급적 쓰지 않는다.
  • 소속이 다른 저자들이 포함된 경우에는 연구가 주로 이루어진 기관을 먼저 기록한다. 그 이외의 기관은 해당저자, 이름의 바로 뒤에 어깨번호를 하고, 해당 소속기관의 맨 앞에 같은 어깨번호로 표기한다(어깨번호 표기 순¼는 주 연구기관부터 1), 2), 3) 등의 순으로 한다.) 표지하단에 교신저자(Corresponding author)의 주소, 전Ȭ번호, 팩스번호 및 이메일 주소를 국문과 영문으로 기록한다.
  • 저자 성명의 한글표기 시 성과 이름 사이는 띄어 쓰지 않으며, 영문 성명은 이름, 성의 순¼로 기록한다.
  • 약칭 제목은 한글 20자 이내로 저자가 정하며 제목과 연구의 핵심 어휘를 포함할 수 있도록 한다.
  • 내표지에는 원고의 제목만을 국문과 영문으로 기술한다. 저자의 이름, 소속 등은 기재하지 않는다.
3) 초록
  • 저자의 성명과 소속은 기록하지 않는다.
  • 한글원고의 경우 한글 초록을 제 1쪽, 영문초록은 제 2쪽으로 하며, 영문원고의 경우에는 순¼를 반대로 하며 한글은 500자 이내, 영문은 350단어 이내로 한다. 한글과 영문은 그 내용이 일치하여야 한다.
  • 연구의 목적, 대상 및 방법, 결과, 그리고 결론을 간단 명료하게 각각 한 문단으로 기술하고 구체적 데이터를 제시한다.
  • 초록 아래에 한글 초록은 한글로 영문초록은 영어로 5개 이내의 색인 단어(Key words)를 기재하여야 하며 해부학적 명칭(혹은 병명), 진단명(혹은 부위), 진단, 치료 등의 순¼¬로 기재한다. 예) “흉요추부의 골절에 ¼ 척추경 나사못을 이용한 수술적 치료” 라는 논문의 경우는 Thoracolumbar spine(흉요추부), Fracture(골절), Surgical treatment(수술치료), Transpedicular screw(척추경 나사못) 등으로 작성한다. 저자들은 색인 단어 작성 시 “Medical Subject Heading Terms database(http://www.nlm.nih.gov/mesh/meshhome.html)”을 참고할 수 있다.
  • 다음과 같이 각 항을 분리하여 기술한다.
    목 적(Purpose): 왜 본 연구를 수행하였으며 달성하고자 하는 목적이 무엇인지를 한두 문장으로 간단하고 명료하게 기술한다. 여기에 기술된 목적은 원고의 제목 그리고 ¼론에 개진되는 내용과 일치하는 것이어야 한다.
    대상 및 방법(Materials and Methods): 첫 문단에 기술된 목적을 달성하기 위하여 무엇을 어떻게 하였는가를 구체적으로 기술한다. 어떤 데이터를 수집하였으며, 이 데이터를 어떻게 분석하였고, 비틀림(Bias)을 어떻게 조정하였는가를 기술한다.
    결 과(Results): 전 문단에 ¼ 기술된 방법으로 관찰 및 분석한 결과가 어떠하였다는 내용을 논리적으로 기술하며 구체적 데이터를 제시한다.
    결 론(Conclusion): 본 연구의 결과로부터 도달된 결론을 1-2문장으로 기술하며, 이는 첫 문단에 기술된 연구의 목적에 부합된 것이어야 한다.
  • 약어 사용은 일반적 사항을 따르며 참고문헌 인용은 할 수 없다.
4) ¼론
연구의 학문적 배경이나 문제점을 기술하며, 연구의 목적과 연관이 있는 내용만을 명확히 기술한다. 연구 가설을 체계적으로 도출하고, 연구의 목적을 간결하고 명료하게 제시한다. ¼¬론에 결론의 내용을 포함하거나 기술하지 않는다.
5) 대상 및 방법
  • 연구가 수행된 기관의 연구윤리 심의위원회(Institutional review board)의 승인 여부의 기술을 원칙으로 한다. 동물 실험을 포함하는 연구는 동물 이용에 관한 위원회(Animal utilization committee)나 상응하는 위원회 승인 여부의 기술을 원칙으로 한다.
  • 연구 계획(전향적 또는 후향적, 연구의 기간, 대상 선정 방법)을 기술하고, 대상 집단의 인구학적 특성과 추시 기간, 어떻게 관찰되었는지를 상세히 기록한다. 연구방법의 설명은 명료하게 기술하고, 다른 연구자에 의해 재현 가능하도록 구체적으로 기술한다.
6) 결과
연구결과를 명료하고 논리적으로 나¿¬하여 기술하고, 실험 연구의 경우에는 실측치에 변동이 많은 생물학적 계측에 ¼는 통계처리를 원칙으로 한다. 본문의 모든 자료들은 일관된 방식으로 제시한다. 사진이나 그림(Fig.) 및 표(Table)를 사용할 경우에는 원고에 사진이나 그림 및 표의 내용을 중복 기술하지 않으며, 중요한 요점만 기술한다.
7) 고찰
고찰에 ¼는 연구의 결과가 연구의 목적을 충족시키는지 해석하여야 한다. 역사적 및 교과 ¼적인 내용과 연구 목적과 결과에 관계없는 내용은 가능한 한 요약하여 기술한다. 연구목적에 합당하고, 요약 또는 결론 유도과정에 필요한 내용을 저자의 결과와 비교 관찰하여 기술한다. 연구의 단점과 제한점에 대해¼¬도 기술한다.
8) 감사의 글(Acknowledgments)
감사의 글에는 저자로 포함하기에는 연구나 저술에 대한 기여도가 낮은 연구자에게 감사의 표시를 할 수 있고, 제출된 원고와 관련된 이해관계(Conflict of interest)나 연구비 수혜, 경제적 지원여부(Financial support)를 밝힌다.
9) 참고문헌
  • 참고문헌의 숫자는 원저, 종설 및 술기보고는 30개 이하, 증례 보고는 10개 이하를 원칙으로 하며, 국내 문헌 인용을 권장한다.
  • 본문에 ¼ 참고문헌의 인용은 참고문헌의 저자가 한 명인 경우 ‘Brown1)은’, 두 명일 때는‘Brown과 Copper2)는’, 세 명 혹은 그 이상인 경우 ‘Brown 등3)은’으로 표시 인용한다. 어깨번호가 문장 말미에 위치하는 경우 마침표나 쉼표 뒤에 어깨번호를 표기하고 괄호를 닫는다. 예): -한다.1.3)(○), -한다1,3).(×) 어깨번호가 두 개 이상일 경우에는 순¼대로 ‘ , ’ 를 찍고 마지막 번호 위에 괄호를 닫는다. 예): Boys1-3) , Chapman.1,2,7)
  • 새 쪽(페이지)에 본문에 인용된 순¼대로(알파벳 순¼가 아님) 아라비아숫자 번호와 함께 기록한다.
  • 참고문헌의 모든 내용은 고딕체를 사용한다.
  • 저자명은 성을 기술한 후 이름의 첫 자만 따 ¼ 기술한다.
  • 국내 참고문헌의 경우에도 영문으로 작성하며, 인용된 순¼대로 국외 문헌과 구별 없이 기록한다.
  • 출판되지 않은 데이터나 개인적인 정보 교류는 참고문헌에 기술될 수 없다.
  • 국문 학술지의 경우는 국문 학술지의 공식약어를 사용하고, 영문 학술지의 경우에는 Index Medicus (MEDLINE)의 공인 약어를 사용한다. 국문 학술지는 ‘KoMCI(http://www.komci.org/ GSearch.php)에 ¼, 영문학술지는 PubMed를 검색하여 참고문헌의 저자 및 투고 내용을 확인할 수 있다.
  • 저자가 6인 이하의 저자인 경우는 전원을 기록하며, 7인 이상인 경우는 최초 3인 이후에 “et al”로 끝맺는다.
  • 참고문헌 중 오래 전에 발표된 논문은 가능한 배제하고, 단행본의 경우 가장 최근 판을 이용한다.
  • 기술양식은 다음의 예와 같이 한다.
10) 표(Table)
  • 표는 영문과 아라비아숫자로 기록하며 표의 제목을 명료하게 절 혹은 구의 형태로 기술한다. 명사와 형용사는 첫 자를 대문자로 한다.
  • 분량은 4줄 이상의 데이터를 포함하며 1쪽을 넘지 않는다.
  • 본문에 ¼ 인용되는 순¼대로 번호를 붙인다.
  • 약어 사용시 해당표의 하단에 풀어 ¼ 설명한다.
  • 약어 사용시 a), b), c)의 순으로 어깨기호를 붙이며 이를 하단 각주(footnote)에 설명한다.
  • 꼭 필요한 내용만 표로 만들고, 본문을 보지 않아도 쉽게 이해할 수 있어야 한다.
  • 이미 출간된 논문의 표와 동일한 것은 사용할 수 없다.
11) 사진 설명(Legend)
  • 본문에 인용된 순으로 아라비아숫자로 번호를 붙인다.
  • 현미경 사진의 경우 염색방법 및 배율을 기록한다.
  • 현미경 사진의 경우 염색방법 및 배율을 기록한다.
12) 사진(Figure)
  • 선명하지 않은 사진을 첨부한 논문은 게재불가로 판정될 수 있다.
  • 각각의 번호의 사진을 ¼로 다른 파일로 제출되어야 하며 사진 파일에 저자명을 기록하지 않고 파일명을 사진의 번호로 한다.(예:Fig1.jpg) 동일번호에 ¼ 2개 이상의 사진이 있는 경우, 아라비아숫자 이후에 알파벳 대문자를 기입하여 구분한다. (예: Fig 1A, Fig 1B) 원칙적으로 같은 사진 번호 안에 ¼로 다른 환자의 사진을 포함시키지 않아야 하며 환자의 신분이 노출되지 않도록 하여야 한다. 단 환자의 얼굴 등을 노출시킬 수밖에 없는 경우에는 환자 또는 보호자로부터 동의 ¼를 받아 제출하여야 한다.
  • 첨부하는 이미지의 파일은 JPEG나 GIF 형식으로 접수하여야 한다. 컬러 사진은 꼭 필요한 경우에만 게재될 수 있다. 그러나, 현미경 사진은 컬러 사진으로 만들 것을 권장하며 컬러사진 인쇄에 소요되는 경비는 저자가 부담한다.
  • Ȭ살표나 문자를 사진에 표시할 필요가 있는 경우 포토샵 또는 파워포인트로 작성하며 추후 게재허가 시 원본 파일을 접수하여야 한다.
  • 디지털 카메라를 사용할 경우 최소 300만 Ȭ소 이상이어야 하며 이미지의 크기를 5×7 in (127×178 mm)로 맞추어야 한다. 컬러 이미지나 방사선 사진과 같은 흑백 이미지는 최소 300dpi 이상의 해상도를 가져야 하며, 그래프와 같은 선형 그림의 경우에는 최소 1200dpi 이상의 해상도로 맞추어야 한다.
  • 이미 출판된 사진을 인용할 경우 원저자의 ¼면 동의를 얻어야 하며 동의를 얻었다는 구문을 사진 밑에 표시하여야 한다.
  • 필요한 경우 사진 배¿¬에 관한 저자의 의견을 기입할 수 있다.
7. 원저 이외의 원고
일반적 사항은 원저의 규정에 준한다
1) 종설(Review article)
종설은 특정 제목에 초점을 맞춘 고찰로 ¼ 편집위원회에 ¼ 위촉하여 게재한다. 종설의 형식은 원저의 초록 형식을 준수하며, 각 구성요소는 내용에 따라 자유롭게 기술한다.
2) 저자점검사항 및 저작권 이양
증례 보고는 단순히 드물다는 이유로 게재하는 것이 아니라 학술적으로 충분히 가치가 있다고 판단되는 경우에 한하여 게재되며, 게재 불가 판정을 받을 확률이 높다는 점을 유념해야 한다.
  • 초록: 영문초록은 150단어 이내, 한글초록은 250자 이내의 한 문단으로 기술한다.
  • ¼론:“¼론”이라는 제목 없이 증례와 연관된 일반적 배경 및 의의를 간략하게 기술한다.
  • 증례 보고: 간결하고 증례와 직접 관련이 있는 사항만 국한하여 기술한다.
  • 고찰: 증례가 °¬조하고 있는 특성부분에 초점을 맞추며 장황한 문헌 고찰은 피한다.
  • 참고문헌: 10개 이하로 한다.
3) 술기 보고(Technical Note)
새로운 술기인 경우에는 논문의 제목을 술기보고라고 명시하며,¼론, 새로운 술기의 보고, 고찰 및 참고문헌의 순으로 작성한다.
  • 초록: 영문초록 및 국문 초록은 200단어 이내의 한 문단으로 작성한다.
  • ¼론: 제목의 기술 없이 술기 보고와 연관된 일반적 배경 및 임상적 의의를 간략하게 기술한다.
  • 술기 보고: 술기의 기술 및 임상적 결과를 간결하게 기술한다.
  • 고찰: 고식적인 술기와 비교하여 새로운 술기의 임상적 필요성, 장점 및 유의성에 대하여 명료하게 기술하며 장황한 문헌 고찰은 피한다.
  • 참고문헌: 30개 이하로 한다.
4) 편집인에게 보내는 글(Letters to the Editor)
학회지에 출판된 특정 원고에 대한 건설적인 비평 또는 의견, 혹은 척추외과 의사의 일반적인 관심사항이나 학술분야 특정주제에 관한 개인적 의견을 ¼술할 수 있다.
5) 편집자주(Editors remarks)
편집위원회에 ¼는 오해 및 논란의 소지가 있는 논문에 대해 ¼는 의견을 제시할 수 있다.
8. 편집과 교정
저자가 완성하여 제출한 원고를 조판하면 ¼ 편집상의 수정을 할 수 있다. 조판한 원고는 인쇄하기 전에 저자에게 교정을 한번 의뢰하며, 저자는 교정의뢰 받는 즉시 교정하여 제출한다. 제출된 논문에 ¼ 오자, 탈자 및 참고문헌의 기술에 대한 최종 책임은 저자에게 있다.

INSTRUCTIONS TO AUTHORS

1. AIMS AND SCOPE
J. of Advanced Spine Surgery (JASS), the official journal of Korean Society for the Advancement of Spine Surgery (KOSASS), is an international, peer-reviewed journal. It covers all fields of clinical surgery and basic research related to spine area. It is a biannually journal published in June and December.
The journal aims to promote communication regarding spine problems and advanced patient care. All manuscripts should be creative, informative, and useful for the diagnosis and treatment of spine conditions. Articles in the following categories will be published: original articles, case reports, reviews, technical note, editorials, and letter to the Editor. All submissions, review, and decisions are processed on-line(http://www.webhard.co.kr ID: jass2011, PW: spine).
2. LANGUAGE
Manuscripts should be submitted in English or Korean. Medical terminology should be written based on the most recent edition of Dorland’s Illustrated Medical Dictionary
3. RESEARCH AND PUBLICATION ETHICS
For the policies on research and publication ethics that are not stated in these instructions, the Good publication Practice Guidelines for Medical Journals or the Guidelines on Good Publication Practice should be applied.
1) Registration of Clinical Trial Research
Any research that deals with a clinical trial should be registered with a primary national clinical trial registration site such as http://ncrc.cdc.go.kr/cris, or other sites accredited by the WHO or the International Committee of Medical Journal Editors.
2) Conflict-of-Interest Statement
All authors must disclose any conflict of interest they may have with an institution or product that is mentioned in the manuscript and/or is important to the outcome of the study. Authors should also disclose any conflict of interest with products that compete with those mentioned in the manuscript. All grants and/or research funding must state the full name of the donor and include the grant number(s).
3) Statement of Informed Consent
Copies of written informed consent and Institutional Review Board (IRB) approval for clinical research should be kept. If necessary, the editor or reviewers may request copies of these documents to resolve questions about IRB approval and study conduct.
4) Statement of Human and Animal Rights
Clinical research should be done in accordance with the Ethical Principles for Medical Research Involving Human Subjects, as outlined in the Declaration of Helsinki. Clinical studies that do not meet the standards of the Helsinki Declaration will not be considered for publication. Human subjects should not be identifiable, in that patient’s names, initials, hospital numbers, dates of birth, or other protected healthcare information should not be disclosed. For animal subjects, research should be performed based on the National of Institutional Guide for the Care and Use of Laboratory Animals, and the ethical treatment of all experimental animals should be maintained.
5) Authorship
Authorship credit should be based on 1) substantial contributions to conception and design, acquisition of data, or analysis and interpretation of data; 2) drafting the article or revising it critically for important intellectual content; and 3) final approval of the version to be published. Authors should meet these three conditions, If the number of authors is greater than six, there should be a list of each author’s role for the submitted paper.
6) Originality and Duplicate Publication
All submitted manuscripts should be original and should not be under consideration by other scientific journals for publication at the same time. No part of the accepted manuscript should be duplicated in any other scientific journal without the permission of the Editorial Board. If duplicate publication related to the papers of this journal is detected, the authors will be announced in the journal, their institutes will be informed, and the authors will be penalized.
7) Secondary publication
It is possible to republish manuscripts if the manuscripts satisfy the conditions of secondary publication of the Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals.
4. PEER REVIEW PROCESS
Manuscripts are sent to three editorial board members (or reviewers). The time between receipt of a submitted manuscript and the decision regarding its publication is an average of six weeks, but it can be longer.
5. COPYRIGHTS
Copyrights of all published materials are owned by the Korean Society for the Advancement of Spine Surgery. They are also licensed by a Creative Commons Attribution License (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0).
1) Copyright Transfer
All authors must sign the Transfer of Copyright Agreement when they submit their manuscript. This form is available at our website on the submission page, and authors must submit the form online in PDF format or via e-mail (JASSeditorialoffice@gmail.com) or fax (+82-31-380-6008). Materials appearing in the journal are covered by copyright. Written permission is needed to reprint anything that appears in its pages. The authors are responsible for obtaining permission from the copyright holder to reprint in ASJ any previously published material.
6. ELECTRONIC SUBMISSION OF MANUSCRIPT
Manuscript submission and tracking is available only through our under construction For assistance, please contact us via e-mail (JASSeditorialoffice@gmail.com), telephone (+82-31-380-6000).
7. MANUSCRIPT PREPARATION
All manuscripts must meet the following basic requirements to be eligible for review by the Journal. Any manuscript that does not conform to the following requirements will be considered inappropriate and may be returned.
Basic Requirements
All manuscripts should be written in English (or Korean -> refer to 한국어 양식 참조) and submitted as MS Word files. Manuscripts must be formatted for standard A4 (21 X 29.7 ㎝)paper with at least a 3 ㎝ margin on all sides. The text should be typed in 10-point, Arial. Times New Roman or Courier font and double-spaced.Pages should be consecutively numbered, with the abstract page as page 1.
If long-term follow-up is needed, given the scope of the study, follow-up of less than one year is usually unacceptable and more than one year is preferable.
All measurements in the manuscript should be presented in SI units except for those of angular measurement, which should be presented in degrees rather than radians.
ORIGINAL ARTICLES
Manuscripts should not exceed 4,000 words, including the title page, abstract, text, and references, but not including tables and figure legends and should not include more than a total of eight figures or tables. The following components are required: a title page, an abstract, text, acknow-ledgements, tables, figure legends, and figures.
1) Title page
The title page should be composed of the following components in this order:
  • -Full title of manuscript.
  • -Names of authors and address of institutions where the study was performed. If authors are at different institutions, first present the institutions where most of the work was carried out, and indicate individual departments of institutions by inserting superscript Arabic numerals immediately after the author’s name, and the same superscript numerals in front of the appropriate institution.
  • -The name, institutional address, telephone, fax number, and e-mail address of the corresponding author should be placed in the lower portion of the title page.
2) Abstract
  • -The structured abstract should contain a maximum of 350 words and consist of six sections, with healings (in this order): Study Design, Purpose, Overview of Literature, Methods, Results, and Con-clusions.
  • -Specific numerical data should be presented under Results.
  • -Up to 5 keywords should be given and should be listed in the following order: anatomical name, diagnosis, and treatment, for example: Cervical spine, Discogenic disorder, Arthroplasty, Arthrodesis, for a paper entitled, “Comparison of radiographic changes after ACDF versus Bryan disc arthroplasty in single and bi-level cases” Authors are recommended to use the MeSH database to find Medical Subject Heading terms.
  • -Abbreviations should be minimized. When necessary, spell out the full term the first time it appears, add the abbreviation in parenthese, and use the abbreviation thereafter. References are not allowed in the abstract.
3) Text
The text, or body, of the manuscript should be divided into 5 sections: Introduction, Materials and Methods, Results, Discussion, and Conclusions.
  • - Introduction: State the background or problem that led to the initiation of the study. Lead systematically to the hypothesis of the study and finally, to a restatement of the study objectives, which should match that in the abstract. Do not include conclusions in the Introduction.
  • - Materials and Methods: Institutional Review Board (IRB) approval, when applicable, must be stated. Describe the study design (prospective or retrospective, inclusion and exclusion criteria, duration of the study) and the study population (demographics, length of follow-up). Explanations of the experimental methods should be concise, yet enable replication by a qualified investigator.
  • - Results: Include detailed reports on the data obtained during the study. All data in the text must be presented in a consistent manner throughout the manuscript.
  • - Discussion: Data should be interpreted to demonstrate whether they affirm or refute the original hypothesis. Discuss elements related to the purpose of the study and present the rationales that support the conclusion drawn by referring to relevant literature. Care should be taken to avoid information obtained from books, historical facts, and irrelevant information. A discussion of study weaknesses and limitations should be included.
  • - Conclusions: Conclusions derived from the results should be described in one to two sentences and must match the study objectives.
4) Acknowledgements (if any)
Any technical help and financial or other sponsorship may be acknowledged.
5) References
References must be numbered consecutively in order of first appearance in the text and should be given in a separate double-spaced list. The number of references is limited to 30 for original articles. References only of published work should be used. Reference citations in the text should be identified by numbers in square brackets. Some examples:
  • - Negotiation research spans many disciplines [1].
  • - This result was later contradicted by Kim [2], Lee and paik [3], and Ahn et al. [4].
  • - This effect has been widely studied [3-6,8].
The abbreviations for the journals in references must conform to those of the National Library of Medicine (NLM) in Index Medicus. List names of all authors when six or fewer. When seven or more, list only the first three manes, followed by “et al.”
The description of the journal reference follows the description below. Otherwise, it follows the NLM style guide for authors, editors, and publishers. [7]
Journal articles
  • ① Kim SW, Limson MA, Kim SB, et al. Comparison of radiographic changes after ADCF versus Bryan disc arthroplasty in single and bi-level cases. Eur Spine J. 2009;18:218-31
  • ② Kim SW, Paik SH, Castro P, et al. Analysis factors that may influence range of motion after cervical disc arthropalsty. The spine J. 2010;10:683-8
Entire book
③ Yue JJ, Bertagnoli R. Motion preservation surgery of spine. 1st ed. Saunders Elseviser, 2008.
Part of book
④ Kim SW, McAfee PC. Cervical disc replacement combined with cervical laminoplasty. (In: Yue JJ, Bertagnoli R. Motion preservation surgery of spine. 1st ed. Saunders Elseviser; 2008. 595-603)
Online sources
⑤ National Cancer information Center. Cancer incidence [Internet]. Goyang (KR): National Cancer Information Center, c2009 [Cited 2009 Oct 20]. Available from:
6) Table
  • - Each table should be submitted as a separate file such as Table 1.doc(x), Table 2.xls(x). Tables should be numbered sequentially with Arabic numerals and given a short, descriptive healing. Use capital letters for the first letter, then use small letters.
  • - Tables should be numbered in the order in which they are mentioned in the text, and all tables must be referred to somewhere in the text.
  • - If an abbreviation is used in a table, it should be defined in a footnote below the table. The symbols should be used in the following order: a), b), c) … as superscript. Each symbol must be defined in a footnote.
  • - Tables should be understandable and self-explanatory, without referenced to the text. Also, tables must not duplicate information already given in the text.
7) Figure Legends
Each figure should have a brief, double-spaced legend on a separate page after the references.
8) Figures
  • - Each figure should be prepared in a separate file (e.g. Fig. 1.jpg or Fig. 2A.jpg). Photographs, charts, and diagrams are all to be referred to as Figure(s) and should be numbered consecutively in the order in which they are mentioned in the text (e.g. Fig. 1). The name of an image file should match the figure number, such as Fig. 1.eps. If a figure contains two or more photographs, they should be assigned an Arabic numeral followed by letters in the English alphabet (e.g. Fig. 1A, Fig. 1B). Do not embed images into the text file.
  • - Colored illustrations may be accepted if essential, but the authors will bear the cost of printing.
  • - Submit illustrations online in JPG, GIF, or PPT format. If a manuscript is accepted for publication, the journal will request high-quality figures in TIFF or EPS format. Color and grayscale images, such as radiography, must have a minimum resolution of 300 dpi, and line-art drawings must have a minimum resolution of 1200 dpi (5x7 inch = 127x178mm in size). Papers containing unclear photographic prints may be rejected.
  • - Staining techniques used should be described. Photomicrographs with no inset scale should have the magnification of the print in the legend.
  • - Any illustrations previously published should be accompanied by the written consent of the copyright holder (author or publisher), and such permission should be stated in the legend.
  • - All abbreviations appearing in the figures should be defined in the caption for each respective figure. Abbreviations appearing only in the figure caption must be defined at first use.
REVIEW ARTICLES
Review articles should focus on a specific topic. Publication of these articles will be decided upon by the Editorial Board. Review articles should have a format that includes an abstract, introduction, body text, discussion, and a conclusion (or summary). The abstract must be written as one un-structured paragraph.
CASE REPORTS or TECHNICAL NOTES
Case reports and technical notes should be no longer than 2,000 words. Case reports or technical notes require the body of the manuscript to be divided into 4 sections: Abstract, Introduction, Case Report(s) or Technical Notes, and Discussion.
The Abstract should not exceed 200 words, and must be written as one unstructured paragraph. In the Introduction, the reason for reporting the case or techniques should be stated in a clear and cohesive manner. The Case Report or Technical Note section should include relevant elements, such as patient history and treatment, or technical descriptions. Discussion should focus on the case or techniques and pertinent literature. References should not exceed 30.
LETTERS TO THE EDITOR
Letters to JASS accepted and edited at the Editor’s discretion will be published. Letters should reference the title and authors of the article they are in response to and should be no longer than 500 words with no more than 10 references. Letters to the Editor will be sent to the article authors for response. It is the Editor-in-Chief’s final decision on whether Letters to the Editor and the response are published
8. REVISED MANUSCRIPTS
When the Editor-in-Chief requests that a manuscript be revised and resubmitted, the same guidelines outlined for the preparation of the original manuscript should be followed. All resubmitted manuscripts must be accompanied by a Response to decision letter. The Response to decision letter must include a list of all revisions related to suggestions in the review materials provided by the editorial office. In instances where the author(s) choose not to make recommended revisions/changes, specific rationales and justifications must be provided in the Response to decision letter.
9. PROOFS AND REPRINTS
The corresponding author will receive page proofs for final checking, which should be corrected and returned within 48 hours. The authors must carefully check proofs to see that all errors are corrected and queries from editors answered. Keep a copy for your records. Authors may order reprints from the publisher at the time of printing using the order form provided. Others submitted after the issue is printed are subject to considerably higher prices.
10. PAGE CHARGES
There is no page charge except for color printing.
11. REFERENCES RELATED TO INSTRUCTIONS FOR AUTHORS
  • 1. International Committee of Medical Journal Editors. Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals: Writing and Editing for Biomedical Publication [Internet]. International Committee of Medical Journal Editors; 1979 [updated 2008 Oct, cited 2009 Nov 1]. Available from: http://www.icmje/org/urm_main.html.
  • 2. Dorland WA. Dorland’s Illustrated Medical Dictionary [Internet]. Elsevier; c1898 [updated 2008; cidted 2009 Nov 1]. Available from: http://www.dorlands.com
  • 3. Korean Association of Medical Journal Editors. Good Publication Practice Guidelines for Medical Journals [Internet]. Seoul: Korean Association of Medical Journal Editors; 2008 [cited 2009 Nov 1]. Available from: http://kamje.or.kr/publishing_ethics.html.
  • 4. Committee on Publication Ethics. Guidelines on Good Publication Practice [Internet]. London: Committee on Publication Ethics; 1999 Apr [cited 2009 Nov 1]. Available from: http://publicationethics.org/static/1999/1999 pdf13.pdf.
  • 5. World Medical Association. Declaration of Helsinki [Internet]. Ferney-Voltaire: World Medical Association; 1964 [updated 2008 Oct; cited 2009 Nov 1]. Available from: http://www.wma.net/e/policy/b3.htm.
  • 6. National Library of Medicine (US). MeSH [Internet]. Bethesda (MD): National Library of Medicine (US); 1954 [updated 2009 Oct; cited 2009 Nov 1]. Available from: http://ncbi.nlm.nih.gov/sites enterz?db=mesh.
  • 7. Patrias K/ Citing medicine: The NLM style guide for authors, editors, and publishers [Internet]. 2nd ed. Wendling DL, technical editor. Bethesda (MD): National Library of Medicine (US); 2007 [updated 2009 Jan 14; cited 2009 Aug 1]. Available from: http://www.nlm.nih.gov/citingmedicine.

NONICE: These recently revised instructions for authors will be applied beginning with the 2010 issue.